marți, august 21, 2007

Tema pt modulul 3: training online prin blog?

LOG IN



urmez un curs de formare cu posibilitatea de a deveni ...






formator.




Cunoscut sub numele de trainer. Un fel de antrenor pt. ca se adreseaza adulţilor.
Aşadar mă gândeam -după ce am guglăit după PR- că aş face bine să îi iniţiez pe respectabilii şi simpaticii colegi în arta bloggingului.Desigur o dată virusaţi vom purcede spre un blog comun şi mai ştii? Spre cele personale.
Ce spuneţi?

Alternativa este să fi pregătit o sesiune de formare pe tema: astrologia în MRU-managementul resurselor umane
reforma administraţiei publice mioritice
sau
procesul Bologna la egalitate cu aproape răposata Agendă Lisabona.

Şi totuşi balanţa înclină spre portalul de blogare.Cum s-ar spune
nu îi da omului un peşte dacă îi e foame, dă-i o undiţă şi învaţă-l să pescuiască.

Revenind la tema de astăzi

P.R. sau RELAŢIILE PUBLICE
(anulez power pointul facut în Open Office- versiunea free-gratis de pe net)




Dar CE SUNT RELAŢIILE PUBLICE?




Raspunsul ar trebui sa vina din cele in jur de 500 de definitii ale termenului.




Relatiile publice au insa un mare impact in ceea ce priveste modul in care este perceputa o organizatie, in conditiile in care o comunicare permanenta (proactiva, care vine in intampinarea unor nevoi, in locul celei reactive, care are in vedere reactia la ceva ce s-a intamplat), informarea permanenta si strategiile de imagine pe termen mediu si lung au in vedere crearea si mentinerea unei imagini cel putin buna pentru companie.




Imaginea care se doreste a fi intiparita in mintea publicurilor va diferi de la organizatie la organizatie, in functie de valorile lor si de segmentul de piata caruia i/li se adreseaza.




Relaţiile publice în antichitate




În Egiptul antic, arta şi arhitectura - statui, temple, morminte - erau adevărate instrumente de comunicare. Grandoarea acestora se transfera asupra preoţilor, nobililor şi scribilor în scopul de a impresiona publicul.




În Israelul antic, Biblia şi celelalte texte religioase au devenit mijloace de formare a opiniei publice.




Expresii precum "Vox populi, vox Dei" (Vocea poporului este vocea lui Dumnezeu) şi "res publicae" (problemele publice) exprimă forţa pe care o aveau relaţiile publice în Roma antică. Romanii acordau o atenţie deosebită opiniei publice şi mijloacelor de influenţare a acesteia, tocmai pentru că erau conştienţi de nevoia de a avea un public favorabil.




Relaţiile publice nu sunt străine nici de istoria Bisericilor creştine. Termenul “propagandă” îşi află originea într-un demers al Bisericii Catolice, întemeierea, în secolul XVII, a “Congregaţiei pentru propagarea credinţei”, Congregatio de Propaganda Fide.




În momentul izbucnirii Revoluţiei Franceze, se putea vorbi cu adevărat de comunicare publică. În Declaraţia Drepturilor Omului şi Cetăţeanului, din 1789, liderii revoluţionari proclamau dreptul cetăţenilor la liberă exprimare şi comunicare.




Corporaţiile au înţeles rapid avantajele eliminării ostilităţilor şi importanţa obţinerii sprijinului public prin intermediul relaţiilor publice profesioniste. Companiile au conştientizat, de asemenea, importanţa publicităţii şi a promovării pentru atragerea clienţilor şi investitorilor. Companiile din America şi-au înfiinţat birouri de presă pentru a difuza ştiri favorabile lor şi nefavorabile competitorilor.




CE MAI SUNT RELAŢIILE PUBLICE? click




Organizaţiile sunt eficace atunci când aleg şi ating obiective care urmăresc interesele organizaţiei precum şi interesele categoriilor de public din mediul înconjurător. Departamentele de relaţii publice construiesc relaţii speciale cu acele categorii de public care pot influenţa organizaţia sau pot fi influenţate de activităţile acesteia, sprijinind astfel organizaţiile pentru a deveni mai eficace.




Mass-media este un partener de bază în informarea publică.




Modul cum se crează un comunicat de presă va atrage sau nu interesul asupra organizaţiei.




Desigur că nu atragi atenţia prin limbajul special dacă tema comunicării nu este de interes cel puţin pt. publicul ţintă al respectivei instituţii de la care pleacă mesajul.




MARKETING versus PR













Marketingul ajută organizaţia să schimbe bunuri şi servicii pe pieţele de consum.




Mediul economic cuprinde grupuri formate din consumatori, concurenţi, furnizori şi creditori.







Mediul social sau instituţional este alcătuit din grupuri care doresc să contribuie la stabilirea misiunii unei organizaţii – aşa cum sunt guvernele, anumite comunităţi (colectivităţi, cercuri), grupurile cointeresate, angajaţii şi grupurile activiste.




Funcţia de marketing lucrează în esenţă cu mediul economic în timp ce funcţia de relaţii publice lucrează cu mediul social.


(P.S.dacă sunteţi curioşi cum se combină reclama cu brandul pe lângă marketing şi PR click aici )


Una din metodele folosite de PR este


COMUNICATUL DE PRESĂ


SUNT 6 FACTORI VITALI DE CARE SE ŢINE CONT ÎN CONSTRUIREA PRIMULUI PARAGRAF.


-aceasta pt. a fi siguri că el nu ajunge direct la gunoi-


5 C & 1 U


CINE?


CE?


CÂND?


CUM?


de CE?


şi UNDE?



Informaţii despre cum se scrie un comunicat de presă

Sugestii si modele de comunicate de presa Urmatoarele informatii vin in ajutorul dumneavoastra in incercarea de a edita un comunicat de presa destinat distribuirii prin http://www.comunicatedepresa.ro/. Un comunicat de presa bine editat atrage atentia jurnalistilor si poate fi distribuit prin e-mail si prin alte forme de informare.

Dacă timpul ne permite vreau să vă exemplific concret

ce înseamnă un comunicat de presă dintr-o instituţie publică.

Astăzi la Sinaia

De asemenea segmentul site-ului MECT referitor la DIRECŢIA CU ACELAŞI NUME Relaţii Publice PR.

VĂ MULŢUMESC şi pe data viitoare când VĂ PROVOC LA BLOG.

LOG out.





Niciun comentariu: